دسته‌بندی نشده

این تبریک را دوست ندارم!!!!!!!!

دوستان سلام

شنبه روز دختر بود ، و من متاسفانه وقتی که در حال پیاده روی بودم. پسران محل را در حال بحث کردن دیدم وقتی بحث می کردند از کلماتی استفاده کردند که عرق شرم بر پیشانیم نشست و دوست داشتم که ناشنوا باشم تا این کلمات را از دهان پسر بچه های پانزده و شانزده ساله نشنوم، منتهای افول اخلاق را شنیدم. کاش می تونستم حرفی بزنم اما تنها کاری که توانستم انجام دهم فرار کردن بود چون توان شنیدن کلامشان را هم نداشتم خیلی دوست داشتم بگویم پسر خوبم ناموس آدم فقط خواهر، همسر و مادرش نیست ناموس آدم ناموس یک فرد همه دختران وزنان و مادران است و باید به همه به دیده احترام نگاه کرد.

چقدر خوب است، مردانی که به دختران خود تبریک می گویند. کمی هم به رفتار و کردار خودشان وقتی که راننده خانمی از کنارشان رد می شود.فکر کنند که چه ذهنیتی نسبت به آنها دارند، اگر ذهنیت درست بود تو حق داری تبریک بگویی!!

تبریک روز دختر زمانی حس خوب به انسان می دهد که شهر را مردانه نببینیم ورزشگاه های شهر فقط برای مردان نباشند. رفت و آمد دختر و زن محل را زیر نظر نداشته باشند. زنان شهر همانند مردان بتوانند به راحتی مسافرت بروند، بگویند، بخندند

اینطور نباشد که دختران و زنان شهر را در حلقه ای از محدودیت ها ببینیم، از طرف دیگر قربون صدقه دختران برویم و به آنها بگوییم که روزتان مبارک این تبریک را دوست ندارم!!!

این روزها دختران ما بیشتر از هر چیزی به اعتماد بنفس احتیاج دارند و دوست دارند که دختران فهیم و فهمیده شهر باشند، نه اینکه خواسته باشند مثل عروسک های خیمه شب بازی باشند.

دختران این مملکت احتیاج به این دارند که توانمندی هایشان دیده شود به حریم آنها احترام گذاشته شود. دختران را در پستوهای های تو در تو نخواهیم باشند. اجازه دهند فضای شهر کمی هم زنانه و رنگ رنگی باشد. هنر و عشق از در و دیوار شهر نمایان باشد.

چون شهرهای ما بسیار روح مردانه در آن حاکم است، باز تهران و شهرهای بزرگ شرایط آنها بهتر است. اما در بعضی از نقاط کشور نگاهی که به دختران می شود رنج آور و دردناک است، فکر می کنند که پدر و برادر، وکیل و وصی دختران هستند و می توانند در مورد آنها نظر بدهند و این واقعا بی انصافی است. برای همین است که این تبریک را دوست ندارم!!!

به دختران شهر می گویم، شما عزیزان تا می توانید رشد کنید و توانمندی های خود را توسعه دهید. شما می توانید کما اینکه تا الان هم توانسته اید خیلی از شرایط را تغییر دهید دختران ایرانی شما می توانید!!

به دختران می گویم تا می توانید بخندید، شاد باشید. اما خودتان را ملعبه مردان هوسران نکنید. منتظر هیچ مردی ننشینید، اصلا نیاز نیست، مردان برای شما کاری انجام دهند. بلکه خودتان باید نشان دهید، که می توانید با اتکا به توانمندی هایتان شرایط خوبی برای خودتان ایجاد کنید تا جایگاه خود را به عنوان یک انسان ازاد و رها بدست آورید.

تنها کاری که از مردان می خواهیم این است که مانع نشوند و ذهنیت خود را نسبت به دختران تغییر دهند. و این جاست که باید مردانه ذهنیت خود را عوض کنند.

دختران باید سقف های که مردان برایشان ساخته اند را خراب کنند و فراتر از آن خود را ببینند و آنها هستند که می توانند سقف های که روی ذهن و باور مردان وجود دارد را بردارند.

دختران شهر به خوبی می دانند که زن بودن در شرایط حاضر و در دنیای مردانه فعلی چقدر شجاعت می خواهد.

اگر بخواهیم شهر و کشور خود را آزاد و رها ببینم، اول از همه باید روی دختران و زنان جامعه کار شود. وقتی که من مادر دید خوبی به خودم داشته باشم باعث می شود که دیگران هم نسبت به من دید منصفانه ای داشته باشند.

اگر من به عنوان یک دختر و زن ایرانی فقط فکر زیورالات و ظواهر نباشم، قطعا مردان هم فکر نمی کنند که دختران شهر فقط به دنبال مردان و پسران پول دار هستند.

این من دختر هستم، که می توانم این دید را تغییر دهم. پس از مردان می خواهم که به دخترانشان تبریک نگوید تازمانی که سقف اعتمادتان به فرزند دخترتان پایین است ، چون هر روز روز دختر است اگر ما دختران خود را باور کنیم و حصاری که روی فکر و ذهن ماست برداشته شود. و آن وقت است که روز دختر را می توان به تمام دختران پرتلاش و کوشا و موفق تبریک گفت. اما در آخر این جمله زیبای وینستون چرچیل را که در مورد زنان است را می آورم چون خودم

بارها و بارها این جمله را با پوست و گوشتم احساس کردم جمله این است:

“زنان یک جامعه را محدود کنید ، آن ها را تو سری خور و حقیر کنید ، تمسخرشان کنید ،
کاری کنید تا بزرگترین آرزویشان ازدواج و بزرگترین هنرشان آشپزی و خیاطی باشد ، بلایی بر سر آن ها بیاورید تا از اجتماع بترسند ،
تخم تفکری در ذهن پدرانشان بکارید تا ایمان بیاورند دخترانشان را باید در قفس پرورش دهند ،کتاب علم و قلم و چکش را از دخترانشان بگیرید و به جای آن ملاقه و سوزن به دستانشان بدهید،
با جوانانشان کاری کنید که از جنس مخالفشان دور باشند ولی تمام تفکرشان پیش آن ها ، و هر کسی که برای آزادی زنان تلاش کرد را بنده شیطان و دشمن خدا بنامید که او دشمن ما ، و ما خدای زمین هستیم..
من تضمین میدهم همچین جامعه ای هزار سال هم بگذرد ، پیشرفت نخواهد کرد.

#فرزانه جعفری #روز دختر #تبریک نمی گویم #چرچیل و زنان # اعتماد به نفس

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.